2012. augusztus 16.

Körtés-diós-camembertes csirkecomb filé

Egyszer volt, hol nem volt , volt egyszer egy dugig tömött mélyhűtőm, amit le szeretnék engedni. Ezért szépen lassan elkezdtem kifőzni-kisütni belőle a dolgokat.
Tegnap csirkecombfilére leltem benne, így megvolt a fő vonal. Camembert sajt mindig van itthon, az alap, mert Férjuram ebből imád esténként csipegetni:-)
Körtét hoztunk rengeteget anyósoméktól és sajnos egy pár darab el is kezdett barnulni, így gondoltam nem is lenne rossz ezt a sok finomságot összepárosítani. Aztán jött a csoda: a dió. Volt a hűtőmben, még valamelyik tortámból maradhatott hozzávalóként, és most ott figyelt egy kis dobozban, sorsára várva. Nos, én tegnap este beteljesítettem az ő sorsát is.
Férjuram azt mondta, ezt is felvehetem a "Bármikor bármennyit főzhetek belőle" listámra (bizony, van egy ilyen listánk, amiből, ha férjurat akarom kényeztetni, csak ki kell egyet választanom, és garantált a siker!), annyira finom volt.

Hozzávalók:
10 db kicsontozott, bőr nélküli csirke felsőcomb filé
5 vékony baconcsík
10 deka baconszalonna összekockázva
3 körte felkockázva
1 nagy marék dió
1 kerek camembert sajt
15 deka mozzarella sajt

bors


A csirkecombokat megmostam,lebőröztem és kicsontoztam (jó lesz majd levesbe), majd újra átmostam és besóztam. Egy téglalap alakú tűzálló tál aljára fektettem a baconcsíkokat, és erre fektettem a csirkecombokat. Mindegyik közepébe egy kis darab camembert sajtot tettem és visszahajtottam a combot (gyakorlatilag félbehajtottam).
Ezután következett a borsozás, majd az egészet beborítottam körtével, dióval, kockára vágott bacon szalonnával és a tetejét alaposan megszórtam reszelt mozzarella sajttal.

 Alufóliával letakartam és 40 percen át sütöttem a sütőben, majd az alufóliát levéve róla további 30 percig sütöttem-pirítottam. (Időközben elég sok lé keletkezett a hús alatt, azt néha leöntögettem, hogy ne főjön, hanem süljön a hús)

Tepsiben sült rozmaringos burgonyát kínáltam hozzá.

Jó étvágyat!


2 megjegyzés:

  1. Remek recept, feltétlen megcsinálom. Kérhetek egy tippet? Camembert sajtot én a penész miatt nem ehetek, mivel lehetne esetleg helyettesíteni, amit így másodmagammal is fogyaszthatok?

    VálaszTörlés
  2. Szerintem akkor maradj a sima félkemény sajtoknál. Pl mozzarella mehet a belsejébe is, de trappistát is tehetsz. Kéksajtot, lágysajtot semmiképpen ne!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...