2012. augusztus 24.

Galambleves rókagombával bolondítva


Anyósomtól kaptam 2 szép galambot, ami szerencsére csak félbe volt vágva (illetve az aprólék mellette pihent, úgy, mint lába, nyaka, feje, mája). A fél galambokat sültnek szántam, de tudtam, a pároláshoz úgyis sós vízbe kéne tenni őket, így döntöttem: a sült galambot erőt adó galambleves fogja megelőzni.
Valamilyen véletlen folytán a méhyhűtőben a galambok mellett ott pihent pár fagyasztott rókagomba, gondoltam, túl sokat nem árthat eme fenséges nedünek, így azt is kivettem és később a levesbe tettem. Nem bántam meg a döntést, mennyei volt a roppanós gomba és a galambleves édeskés íze.
Ezt a levest egészen másképp csinálom, mint a húsleveseket általában: tartom magam anyósom receptjéhez.

Hozzávalók:
2 szép galamb + aprólék (ha csak 1 galamb van, akkor hozzá lehet tenni egyéb szárnyas aprólékát is)
3 sárgarépa
2 fehérrépa
fél zellergumó
1 karalábé
szárított zellerlevél
petrezselyem zöldje

7 szem egész bors
2 marék borsó
pár darab félbevágott rókagomba

A leveszöldségeket megpucoltam és apró karikákra/kockákra vágtam. Majd kevés olajon elkezdtem egy nagy lábas alján pirítani, hogy kicsit megkaramellizálódjon (ettől lesz a levesnek finoman édeskés íze). Ezután hozzáadtam az aprólékot (nyakat, lábat, fejet, de a belsőséget nem!) és azt is pirítottam kicsit.
Majd hozzászórtam 1 evőkanál lisztet, átkevertem és nagyon lassan, folyamatos keverés mellett elkezdtem fél liter vízzel felönteni (vigyázat, nehogy becsomósodjon). Ebbe a sűrű levesalapba tettem bele a fél galambokat és a belsőséget és annyi vízzel öntöttem még fel, ami félig ellepte őket. Majd hozzáadtam a petrezselyem és a zeller zöldjét, sóztam és a borsszemeket is mellé potyogtattam.
Addig főztem alacsony lángon, fedő alatt, amíg a galambok félig megpuhultak (ez kb 1 óra volt). Majd a fél galambokat kiszedtem egy tepsire (és sült galamb készült belőlük), a levesbe beletettem a rókagombákat és a borsót, felöntöttem annyi vízzel, amennyi levest akartam készíteni és további 1 órát főztem fedő alatt.

Fantasztikusan ízes,csodásan sárga, édeskés, semmihez nem hasonlítható galamblevest tehettem este az asztalra!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...