2012. augusztus 13.

Dinnye-süti

 Az augusztust Medgyesegyházán kezdtük, végre ismét nyaralhattunk bő 10 napot férjuram családjánál:-) Az meg már csak a véletlennek volt köszönhető, hogy Medgyesen ekkor tartották az immáron 18. Dinnyefesztivált.
A fesztivál tiszteletére mindenképpen szerettem volna valami dinnyés finomságot, de mivel ilyentájt amúgy is folyton sárga- és görögdinnyét eszünk, inkább egy kis cselt vittem a finomságba.
Persze szerencsém is volt, hiszen ezt a sütit már régebben is készítettem, de akkor nem színeztem, csak simán kókuszos-csokis változatban készítettem. De utánaolvasva láttam, hogy nem csak fekete-fehér, hanem zöld-piros változat is létezik.

Íme a recept:
500 gramm darált háztartási keksz
250 gramm szobahőmérsékletű, puha margarin
100 gramm porcukor
annyi tej, amitől a massza jól formázható lesz
1 kiskanál rumaroma
piros és zöld ételfesték
"egérkaki"

A darált kekszet a porcukorral alaposan összekevertem, majd összegyúrtam a puha margarinnal, 1 kiskanál rumaromával, közben öntöttem hozzá annyi tejet, ami az egész masszát jól formázhatóvá teszi. Vigyázat, a sok tejtől nagyon puha lesz, a kevés tejtől viszont morzsolódik. Érdemes kisebb mennyiségű tejet töltögetni hozzá, jól összegyúrni és ha még mindig kell tej, akkor önteni hozzá egy-egy evőkanállal.
Amikor a massza kész lett, kettéválasztottam, az egyik felébe piros ételfestéket cseppentettem, a másikba zöldet.
TIPP: A DesszertMesternél barátságos áron lehet természetes ételfestéket venni, aminek 100 %-a természetes eredetű összetevőkből áll.
A piros masszába ezután pár kávéskanál "egérkakit", azaz csokireszeléket szórtam, és még egyszer alaposan összegyúrtam, hogy jusson mindenhova a csokiból. (később ezek lesznek a kisdinnyék "magjai"

Ezután jött a melós rész: mindkét masszából azonos számú kis golyócskákat formáltam, majd tenyerembe vettem egy zöld golyót, szétlapítottam, a  közepébe tettem a piros golyót és a zöld masszát próbáltam egyenletesen elsimítani rajta, hogy teljesen körbevegye. Körülbelül a 3. golyónál már profin ment, az első pár elszúrtat pedig nagy örömmel kebelezték be a gyerekek.
Éjszakára hűtőbe tettem, másnap felvágtam mindegyik golyót 4-4 cikkre és már fogyaszthattuk is a garantáltan édes görögdinnyét:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...