2012. június 21.

Stracciatellás-meggyes torta (Zila forma)

Eszméletlenül élvezem a Zila tortaformámat. Hétvégére készítettem egy csokis-karamellás változatot (nagyon hasonlít a csokis-cseresznyésre,ha lesz időm, azt is felteszem), de ez most megint más, azért is szeretném megosztani veletek.
Amiért még szuper, hogy ha nincs Zila formátok otthon, akkor elég, ha elővesztek pár szuflé tálkát, vagy csak simán bögrécskéket és máris lehet élvezni a sztracsis-meggyes csodát!

Hozzávalók 8 szeletes Zila formához vagy 4 szuflétálkához:
300 ml tejszín
150 gramm fehércsokoládé
2 evőkanál porcukor (elhagyható, én nem tettem bele, mégis édes lett)
10 gramm habfixáló
2 evőkanál étcsoki forgács

Meggyszósz:
kb 3-4 marok magozott meggy
3 kanál kristálycukor
1 csapott evőkanál vanílisá pudingpor
1 dl víz

Díszítéshez:
csokiforgács

A készítés kb ugyanaz lesz, mint a csokis változatnál, azaz:



Először is elővettem a formát, jó alaposan kimostam és vízmentesre törölgettem. Aztán kikentem vajjal, hogy később könnyebben kijöjjön a torta a formából.




A fém karikát rátettem egy tepsire, az aljára sütőpapírt tettem és 2 tojásból piskótát sütöttem (2 tojás fehérjét habbá vertem, majd 2 tojás sárgáját kikevertem 2 evőkanál cukorral. Ezeket összekevertem és 2 kanál lisztet szitáltam hozzá, majd csomómentesre elkevertem és ment a sütőbe 45 percre)
Amíg sült a piskóta, vízgőz felett megolvasztottam 150 gramm fehércsokoládét. 300 ml tejszínt elkezdtem habbá verni (esetleg 2 evőkanál cukorral), amikor kezdett habos lenni, hozzáöntöttem 10 gramm (1 csomag) habfixet és kőkeménnyé vertem a habot. Majd az olvasztott csokoládét - amikor már csak langyos - hozzákevertem a habhoz és egyneműsítettem (azaz addig kevertem, amíg a hab és a csoki teljesen összekeveredett egymással). Végül az étcsoki-forgácsot is a krémbe kevertem.
Miután a piskóta megsült, a fém karikát elmostam és beleillesztettem a szilikon formába és a fehércsoki krémet belekotortam a tortaformába. A tetejét elegyengettem, párszor odaütögettem az alját a konyhapulthoz, hogy az esetleg bennragadt levegő kijöjjön belőle, majd a piskótával lezártam és betettem a hűtőbe 2 órára dermedni.

Dermedés után kivettem a hűtőből és hajszárítóval icipicit megmelegítettem az oldalait és a tetejét, hogy könnyebben elváljon egymástól a krém és a szilikonforma.
Aztán késsel kicsit még igazgattam ott, ahol esetleg sérült a kemény krém.

Majd megfőztem a meggyes szirupot, azaz a kimagozott meggyet egy lábasba tettem, ráöntöttem 3 evőkanál cukrot és hagytam, hogy bőséges levet eresszen. Majd kb 10 perc főzés után hozzátettem az evőkanál pudingport és hagytam, hogy kicsit sűrűbb, rubin-piros szirup legyen a léből. Ha túlságosan sűrű, lehet hozzáadni vizet (nekem kellett 1 decit). hiszen itt az a lényeg, hogy ne dermedhessen meg, a szeletekbe vágva kifolyjon a cseresznyekrém.
A szirupot aztán kanállal a kis lukakba töltöttem, csokiforgáccsal díszítettem és tálalásig betettem a hűtőbe. Érdemes úgy díszíteni, hogy felvágáskor lássuk az elválasztó réteget, ugyanis rossz szeletelésnél a krém kifolyik.

Ugyanezt a krémet be lehet tölteni szuflé tálkákba vagy kisebb bögrékbe, a közepükbe kisebb lukat csinálni egy kanállal és oda szedni a meggyszószt.
Mennyei finomság ebben a melegben.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...