2012. június 7.

Négysajtos makaróni al la Marka

Valami nagyon egyszerűt és gyorsat szerettem volna csinálni, amit mi is szeretünk és a gyerekek is megeszik. Az ugye alap, hogy a gyerekek kedvence a tészta, így a kiindulási pont megvolt. AZ én drágáim pedig folyton sajtért könyörögnek, így az sem volt kérdés. Na, de i legyen a szósz? Egy jó kis bolognai? Vagy pesto?
Gondoltam, majd másnap, ha nekilátok főzni, megjön az ihlet és ezzel az elhatározással le is dőltem a tv elé. Kapcsolgattam-kapcsolgattam és hogy, hogy nem, a TV Paprikán kötöttem ki. Éppen "Perfect" című műsora ment, ahol sztárszakácsok mérik össze erejüket, azaz főzőtudásukat. És éppen azt ecsetelték benne, hogy hogyan kell a jó sajtos makarónit elkészíteni!
Tádáááám, fények kigyúltak, és már tudtam is, mi lesz a másnapi ebéd. Persze muszáj volt markásítani, mert nem utánzunk ám sztárséfeket, de nem ám!
Így született az alábbi költemény (azért merem bátran állítani, hogy igazi költemény volt, mert mind megettük, az utolsó kis sajtreszelékig:-)

Hozzávalók 4 személyre:
300 gramm makaróni száraztészta
5 dl tej
1 dl tejszín
50 gramm vaj
3 evőkanál liszt
10 dkg trappista sajt
10 dkg cheddar sajt
10 dkg mozzarella sajt
15 deka parmezán sajt
250 gramm kockára vágott baconszalonna
2 gerezd fokhagyma
5 újhagyma
fél üveg Dolmio szósz (vagy bármilyen paradicsomos szósz jó!)
szerecsendió
só,bors


Először is előkészítettem mindent. A baconszalonnát apró kockákra vágtam, az újhagymát megpucoltam és szépen felkarikáztam, a fokhagymát apróra vágtam. 
A sajtokat lereszeltem (a trappista, mozzarella és cheddar mehet egy tálba, a parmezánt külön tegyük!)
Aztán egy serpenyőben megpirítottam a bacont és hozzáadtam a karikára vágott újhagyma felét és az összes fokhagymadarabkát. Rövid ideig együtt pároltam, majd lezártam alatta a gázt.
A következő lépés a sajtmártás volt. A vajat felolvasztottam egy edényben, majd hozzáadtam a lisztet és kicsit megpirítottam. Majd lassan elkezdtem felönteni tejjel, de figyeltem, hogy ne csomósodjon be. (azaz besamel mártást csináltam). Megfűszereztem szerecsendióval és sóztam, de óvatosan, mert a sajtok is még alakítanak az ízén.
Aztán még forrón beleöntöttem a 3 sajtmixet (a parmezán majd csak a tetejére megy!) , a megpirított hagymás baconkockákat és alaposan összekevertem. Ha kell, még utána lehet sózni, nekem pont jó lett!

Ezután megfőztem a makarónit és a kész tésztát belekevertem a sajtmártásba, majd az egész finomság felét beleöntöttem egy tepsibe, szépen elegyengettem. Erre öntöttem a Dolmio szósz felét és kanállal elosztottam, hogy mindenhova jusson belőle, majd a maradék sajtos makarónival befedtem az eddigi rétegeket. A legtetejére rászórtam a reszelt parmezánt és a karikára vágott újhagyma másik felét (és 5 darab összecsipkedett bazsalikomlevelet).
200 fokos előmelegített sütőben kb 30 percig sütöttem, de 20 perc után már nézegettem, nehogy megégjen a parmezán vagy az újhagyma.
Frissen tálaltam, fantasztikus volt  a sokféle sajt nyúlóssága.
Mindenkinek ajánlom, egyszerű és nagyszerű!












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...