2012. június 11.

Cseresznyeszirupos csokoládétorta lépésről lépésre

Életemben először 2 éve kóstoltam a híres Krisztina Cukrászdában Zila úr találmányát, a világújdonság tortát. Fantasztikus volt, ahogy a csokoládés szeletbe vágva, a villám nyomán csodás tojáslikőr-krém folyt ki a torta belsejéből. El nem tudtam képzelni, hogyan is készül ez a különlegesség, de szerencsére híres mestercukrászunk megosztotta ezt a csodát a nagyérdeművel és ma már bárki megveheti a tortaformáit. Igaz, meglehetősen borsos áron,de nekem nagy szerencsém volt, ugyanis egy barátnőm felhívta a figyelmemet egy kuponos oldalra, ahol a 8 szeletes formát féláron lehetett megvenni.
Azonnal lecsaptam rá és pár nappal később már a kezemben szorongattam a szilikonformát.
És következett az izgalmas rész: kitalálni valami igazán finomat. Mivel éppen csokis-cseresznye lázban égek, egyértelmű volt a döntés: legyen csokoládés kívül és csodás cseresznyekrém folyjon ki belőle.

Ezt a tortakészítést megpróbálom lépésről lépésre leírni, hogy ha valaki rászánja magát egy ilyen forma megvételére, sikerüljön neki is ez az élmény.

Hozzávalók:
A csokis kemény krémhez:
500 ml tejszín
180 gramm étcsokoládé
4 evőkanál cukor

A cseresznyesziruphoz:
250 gramm kimagozott cseresznye
3 evőkanál cukor
1 csapott evőkanál pudingpor



Először is elővettem a formát, jó alaposan kimostam és vízmentesre törölgettem. Aztán kikentem vajjal, hogy később könnyebben kijöjjön a torta a formából.




A fém karikát rátettem egy tepsire, az aljára sütőpapírt tettem és 2 tojásból piskótát sütöttem (2 tojás fehérjét habbá vertem, majd 2 tojás sárgáját kikevertem 2 evőkanál cukorral. Ezeket összekevertem és 2 kanál lisztet szitáltam hozzá, majd csomómentesre elkevertem és ment a sütőbe 45 percre)
Amíg sült a piskóta, vízgőz felett megolvasztottam 180 gramm étcsokoládét. 500 ml tejszínt elkezdtem habbá verni 4 evőkanál cukorral, amikor kezdett habos lenni, hozzáöntöttem 20 gramm (1 csomag) zselatinport és kőkeménnyé vertem a habot. Majd az olvasztott csokoládét - amikor már csak langyos - hozzákevertem a habhoz és egyneműsítettem (azaz addig kevertem, amíg a hab és a csoki teljesen összekeveredett egymással).
Miután a piskóta megsült, a fém karikát elmostam és beleillesztettem a szilikon formába és a csokikrémet belekotortam a tortaformába. A tetejét elegyengettem, párszor odaütögettem az alját a konyhapulthoz, hogy az esetleg bennragadt levegő kijöjjön belőle, majd a piskótával lezártam és betettem a hűtőbe 2 órára dermedni.



Dermedés után kivettem a hűtőből és hajszárítóval icipicit megmelegítettem az oldalait és a tetejét, hogy könnyebben elváljon egymástól a krém és a szilikonforma.
Aztán késsel kicsit még igazgattam ott, ahol esetleg sérült a kemény krém.



Majd megfőztem a cseresznyés szirupot, azaz a kimagozott cseresznyéket egy lábasba tettem, ráöntöttem 3 evőkanál cukrot és hagytam, hogy bőséges levet eresszen. Majd kb 10 perc főzés után hozzátettem az evőkanál pudingport és hagytam, hogy kicsit sűrűbb, rubin-piros szirup legyen a léből. Ha túlságosan sűrű, lehet hozzáadni vizet. hiszen itt az a lényeg, hogy ne dermedhessen meg, a szeletekbe vágva kifolyjon a cseresznyekrém.
A szirupot aztán kanállal a kis csokilukakba töltöttem, tejszínhabbal díszítettem és tálalásig betettem a hűtőbe. Érdemes úgy díszíteni, hogy felvágáskor lássuk az elválasztó réteget, ugyanis rossz szeletelésnél a krém kifolyik.

Jó kísérletezést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...