2012. május 18.

Rebarbarás eperlekvár

Újabb gyöngyszemet készítettem, melyet megint a Befőző csoportnak köszönhetek.
A rebarbarára Fran Warde előadásának köszönhetően kaptam rá, eszméletlenül élveztem a rebarbara fanyar savanyúságát. Már akkor gondolkodtam rajtra, hogy jó lenne egy gyümölcslevesbe, aztán próbálkoztam egy rebarbarás eperlevessel (sajna a tejszínt összekapta benne valami, így nem is büszkélkedtem vele a blogon), végül eldöntöttem, hogy készítek egy epres-rebarbarás lekvárt is.
Az eperlekvár amúgy is a kedvenceim közé tartozik, minden évben veszek pár üveggel a boltban, de így sokkal izgalmasabb, ráadásul úgy ízesítem, ahogy én szeretném.

Hozzávalók:
1 kg magyar édes eper
fél kg rebarbara
30 dkg 3:1 befőzőcukor
30 dkg kristálycukor
4 mentalevél
negyed citrom leve

A rebarbarát megpucoltam, lehúzkodtam a fás részeket és kb 1 centis darabokra vágtam, majd feltettem főni 2 evőkanál cukorral takaréklángra. Aztán megpucoltam és negyedekbe vágtam az epret (a kisebbeket csak félbe) és kb negyed óra múlva hozzáöntöttem, majd újabb negyed órát főztem, hogy az eper is megpuhuljon.
Amikor elkezdett az eper szétesni, hozzáöntöttem a negyed citrom levét (ami azért kell, hogy az eper megtartsa csodás piros színét!),beledobtam a 4 mentalevelet, majd beleöntöttem a kristálycukrot, majd amikor az felolvadt, hozzáadtam a befőzőcukrot is. Forrás után még 2 percig folyamatos kavargatás mellett főztem. (a mentaleveleket kihalásztam belőle a főzés végével)

A befőttesüvegeket még a befőzés előtt alaposan elmostam és meleg (kb 120 fokos) sütőben kb 20 percig csírátlanítottam fedővel együtt úgy, hogy egy tálcára állítottam az üvegeket szájával felfelé és mellé tettem a tálcára a fedőkkel együtt.

A forró lekvárt az üvegekbe töltöttem, majd a kupakot rácsavarva azonnal fejre állítottam és kb 5 percig így is hagytam. Majd visszafordítva betettem az akkor már kihűlőben lévő sütőben és egész éjjel hagytam ott kihűlni a lekvárokat.
(2 375 ml-es és egy 220 ml-es üveg lett tele vele, de maradt egy kevés kóstolni való is)

Az eredmény egy isteni, kicsit savanykás,de alapvetően édes, eperdarabkákkal teli lekvár!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...