2012. május 21.

Pudingok királya

Miután elkészültem a rebarbarás eperlekvárral, sokat törtem a fejemet, mihez is lehetne illő módon felhasználni.
És ekkor eszembe jutott Jamie Oliver egyik szuper receptje, amit a tévében láttam, és annyira guszta volt. Ehhez az édességhez mindenképpen valami savanykás lekvárt ajánl, ő mondjuk a málnára gondolt, nekem pedig azonnal a fincsi rebarbarás eperlekvárom jutott az eszembe.
A finomság nem más, mint egy házi készítésű puding (szerintem sokan azt sem tudjuk, hogyan is kell por nélkül pudingot készíteni), ami ezermilliószor finomabb, mint doktorötkeres társa. Mindenki próbálja ki egyszer, érdemes összehasonlítani a műt az igazival. Nem bonyolultabb, nm időigényesebb, viszont összehasonlíthatatlanul finomabb!

Hozzávalók 6 személyre:
12 evőkanál savanykás lekvár (jelen esetben rebarbarás eperlekvár)
6 dl tej
4 tojás
120 gramm zsemlemorzsa ( nem a durva szemcsés, próbáljunk minél finomabbra ledaráltat venni)
240 gramm kristálycukor

3 tojás sárgáját + 1 egész tojást 80 gramm cukorral, 6 dl tejjel és 120 gramm zsemlemorzsával csomómentesen elkevertem.
Elővettem 4 darab szufléformát és 2 kis bögrét (szufléforma híján) és mindegyik aljába 2 evőkanállal tettem a rebarbarás eperlekvárból.
Aztán erre öntöttem a tejes-morzsás masszát és betoltam a 150 fokos sütőbe 1 órára. Néha azért bekukkantottam, hiszen ha elkezd megdermedni hamarabb, akkor ki kell venni (és nem biztos, hogy 1 órán át kell sütni)
Aztán felvertem a maradék 160 gramm cukorral a 3 tojásfehérjét és a sütőből frissen kivett (és megsült) pudingokra halmoztam, majd negyed órára visszatettem, hogy a hab is megpiruljon.

Az eredmény fantasztikusan isteni gyümölcsös puding lett!
 Jó étvágyat hozzá!
Jó étvágyat hozzá!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...