2012. május 3.

Cukkinis tojásos lecsó

Tökös változat
Ilyen nagy melegben mivel is kedveskedhetnék nektek? A piacon már van finom magyar paradicsom és jó sok paprika is, így gondoltam egyet és összedobtam egy lecsót.
A lecsóval éveken át hadilábon álltam, édesanyám telenyomta rágós lecsókolbásszal, amitől valahogy nem hozta meg az étvágyamat ehhez a fura külsejű ételhez. Mivel még gyerek is voltam, így különösebb vonzalmat sem éreztem a zöldségek iránt, sőőőőt! Így a lecsót jópár évre száműztem a saját kis fejemben lévő étlapról és a pocakomból is.
Aztán 20 éves korom körül aktuális pasim anyukája csinált lecsót, de jó sok tojással. Hmmmmm, na, annál finomabbat én még életemben nem ettem! Volt benne füstölt sonka (és nem ám maradékokból ledarált ehetetlenül rágós lecsókolbász), kevés szalonna és sooook-sok tojáska:-)

Nos, megosztom veletek a kedvenc receptet:
(Figyelem, ebben a receptben a zöldségek kicsit ropogósak maradnak. Ha puhábbra szereted, növeld az összefőzési időt!)

Hozzávalók 4 személyre:
1 kg paprika
fél kg paradicsom
3 nagy fej vöröshagyma
1 közepes cukkini(de egy kisebb, zsenge tökkel is lehet helyettesíteni)
30 dkg füstölt-főtt sonka (aki szereti, tegyen bele lecsókolbászt :-)
6 tojás


Cukkinis változat
A vöröshagymákat megpucolom, majd karikákra vágom (nem kell finomkodni, lehetnek vastagabbak a szeletek). Ugyanez a sors vár a cukkinire (vagy zsenge tökre), paradicsomra és a paprikára is. Aki nem bírja a paradicsom héját, az előtte dobja 1 percre lobogó vízbe, majd tegye 1 percre jéghideg víz alá, és utána húzza le a héját.
Aztán elkezdem kevés olajon pirítani a füstölt húst, majd a hagymakarikákat (de csak 1-2 percig), aztán hozzáadom a cukkinit/tököt, kicsit hagyom puhulni (ez se legyen több 1 percnél). Aztán még hozzáöntöm a paprikát (újabb 2 perc párolás), végül a paradicsomot és hagyom, hogy levet eresszen.
Összefőzöm fedő alatt (kb 15 perc) és mielőtt nagyon szottyosodna a paradicsom és a paprika, sózom és a felvert tojásokat hozzáöntöm. (sózás előtt kóstoljuk meg, mert a sonka is sós!)
Addig kavargatom nagyon óvatosan, amíg a tojások berántottásodnak és már kész is!
Pihepuha kenyérrel tessék fogyasztani!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...