2012. március 30.

Marka mézes sonkája


Ezt az ételt imádom és idén húsvétkor a család elé is le fogom tenni az asztalra. Az alaprecept a híres Nigellától származik, aki karácsonykor igen szorgosan tűzdelte a sonkát szegfűszeggel. Olyan jó volt nézni, hogy közben csorgott a nyálam és el is határoztam, hogy ezt muszáj megcsinálni.
Vettem is a piacon egy kb 1 kilós füstölt sonkát, aztán itthon nekiestem. Persze emuszáj volt kicsit változtatnom rajta, nehogy már egy az egyben utánozzak, legyenek saját ötleteim is. Úgyhogy kikísérleteztem egy szuper receptet, amit idén is bevetek. A végeredmény egy nagyon finom, pikáns, különleges sonka lesz, ami igazi különlegesség a húsvéti ünnepi asztalon.

Hozzávalók:
kb 1 kilós füstölt sonka (igazából lehet főtt is, meg nyers is, én a füstöltet szeretem a legjobban)
szegfűszeg tömkelege
3 evőkanál méz
2 teáskanál barna cukor
egy csipet szárított chili (én, aki utálom még az enyhén csípőset is, itt most kifejezetten ajánlom!!!)
1 dl világos sör
100 gramm vaj

A vajat felolvasztom vízgőz felett, hozzáadom a mézet, a cukrot, a chilit és addig kevergetem, amíg a cukor el nem olvad és a szirup egynemű nem lesz. Aztán hozzáöntöm a szobahőmérsékletű sört, összekeverem és félreteszem.
A sonkát keresztben bevagdosom úgy, hogy a végén minden "kereszteződésbe" szúrok egy egész szegfűszeget. Aki szereti a fokhagymát, az néhány helyen random megszúrkálhatja a sonkát és belecsempészhet 1-1 félbe- vagy negyedbe vágott fokhagymagerezdet is.
Előkapom a félretett mártást és alaposan meglocsolom vele a sonkát, de vigyázok, hogy maradjon belőle a későbbi locsolgatásra is.
Aztán beleteszem a húst egy tepsibe és irány a 170 fokra előmelegített sütő.
Kb 1 órán át sütöm az isteni sonkát, de negyed óránként meglocsolom a mézes mártással. A sütés utolsó pár percében megpirítom a sonka tetejét, hogy a mézes-cukros finomság rákaramellizálódjon.
Vékonyra szeletelve tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...