2012. március 12.

Könnyű esti vacsi: tenger gyümölcsei saláta szárított paradicsommal

Most, hogy már érezzük a tavasz közelségét, szerintem nincs olyan nőtársam, aki ne akarna megszabadulni pár kilótól és formába hozni magát a nyárra.
Párommal mi is elhatároztuk, hogy kicsit formába lendülünk és heti kétszer salátát eszünk vacsorára.
És mivel nagy kedvencünk mindenféle tengeri herkentyű, így adta is magát a vacsora: tenger gyümölcsei saláta.
Először is kivettem a mélyhűtőből a tenger gyümölcsei mixet, majd a serpenyőbe kevés olívaolajat löttyintettem és hozzáadtam 50 gramm vajat. Amikor a vaj felolvadt, hozzáadtam a tenger gyümölcseit, 2 gerezd fokhagymát apróra vágva és 5 bazsalikomlevelet vékony csíkokra szeletelve, sóztam, borsoztam, majd elkezdtem  párolni. Kb negyed óra alatt elkészült, ekkor egy nagy tálba öntöttem a laskára vágott jégsalátát, tettem bele kevés radicchiot és ruccolát, hozzáöntöttem a tenger gyümölcseit és alaposan összekevertem.
Végül készítettem hozzá mártást: 1 dl tejfölbe tettem kevés majonézt (ízlés szerint, folyamatosan kóstolgatva), sót és borsot. Belevágtam az ablakomban növekedő metélőhagymából egy kis maroknyit, és nagyon apróra vágott csemegeubit is. Jól összekevertem, aztán nyakon öntöttem vele a salátát. Végül, tálaláskor az egészet jól megszórtam vékony csíkokra vágott szárított paradicsommal.
Mennyei eledel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...