2012. február 4.

Ropogós csirkeszárny joghurtos paradicsomsalátával és töltött hagymával

Tegnap egy gyors vacsira volt csak erőm - ma meg csak egy gyors receptírásra van erőm.
Csatolok képeket, az majd pótolja "csodás" soraimat:-)))

Ropogós csirkeszárny:
A csirkeszárnyakat besózom, borsozom, és előzőleg egy kis tálkában összekevert páccal megkenem. És mit is tartalmaz a páclé?
Olivaolajat, mibe aprítok fokhagymát, oregánót, rozmaringot és kevés bazsalikomlevelet, majd kevés mustárral  pirospaprikával ízesítem.
Ezt pár órára berakom a hűtőbe és amíg a szárnyak magukba szívják ezt a sok finomságot, megcsinálom a joghurtos paradicsomsalátát.
Jégsalálát összeaprítok és félreteszem, ugyanis ez kerül a tányér aljára. Paradicsomot forrásban lévő vízben 2-3 másodpercre megmártom, majd hideg víz alá teszem és így könnyen lehúzom a héját. Majd kockákra aprítom és tálkába teszem.
A paradicsomot sóom, borsozom, zúzott fokhagymát adok hozzá és kb 6-8 friss bazsalikomlevelet vékony csíkokra vágva. Jól összekeverem, aztán hozzáadok 2dl natúr joghurtot,ismét jól elkeverem és ha kell, még sózom és borsozom. Tálaláskor az összevágott jégsalátára teszem.

A töltött hagyma nem az én ötletem, bevallom nőiesen, hogy Jamie Olivertől loptam, majd kicsit markásítottam:-)
És a recept:
Hozzávalók:
4 nagy vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
10 dkg kockára vágott bacon szalonna
1 dl tejszín
10 deka reszelt parmezán (szerintem mozzarellával is finom lehet, bár így még nem próbáltam)
4 csík szeletelt bacon
4 fogvájó

Végy 4 nagy hagymát, ez 2 személyre bőven elég lesz. A hagymákat megpucolom, majd kivájom, hogy a belsejében keletkezzen egy kis üreg, amit később megtöltök. A kivájt hagymareszeléket és még 2-3 hozzávágott fokhagymát pegpárolok, hozzáadok kb 10 deka kockára vágott baconszalonnát és addig pirítom, amíg a baconból ki nem sül a zsír. Akkor hozzászórok kb 15 levélke friss rozmaringot, amit előtte apróra vágtam és hagyom, hogy a rozmaring is kicsit párolódjon és kieressze a finom ízeket!
A végén a hagymás-baconos elegyhez öntök 1 dl tejszínt és kb 5 deka reszelt parmezánt. Jól átkeverem, majd a kivájt hagymákba szedem az illatos tölteléket.
A végén a hagymákat baconszalonna csíkokba tekerem és fogvájóval rögzítem. Mindegyik tetejét megszórom még reszelt parmezánnal és 180 fokos sütőben addig sütöm, míg a sajt megpirul a tetején (kb 20 perc).


Természetesen közben a csirkeszárnyak már a sütőben figyelnek és alufólia alatt párolódnak 160 fokon kb 1 órán át, majd felcsavarom a sütőt maxra, folyamatosan locsolom a szárnyakat a saját szaftjával és hadd piruljon:-)
És a végeredmény:

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...