2012. február 28.

Gombás csülök krumplival

Igaz, hogy ez a szegény étel az utolsó lett a szavazáson, de mivel nekem nagy kedvencem, úgy döntöttem, megosztom a receptjét.
Igazi nyári sörözős estéken veszettül fel tudja szívni az alkoholt, így akár hajnalig tarthat a mulatozás:-)))
(sajnos a fényképeket nem találom, ezért kénytelen leszek hamarosan csinálni egy nagy adagot ebből a fenséges lakomából)

Szóval az étel története a következő: kb 10 éve Teneriffén járva összehaverkodtam egy kedves házaspárral, akik aztán jól meghívtak otthonukba egy kötetlen, laza hétvégi sörözgetésre. És hogy ne veszítsük el teljesen a fejünket, a háziasszony eszméletlen finom, omlós, ízes gombás csülköt készített krumplival, amolyan egytálételként.
Akkor én úgy éreztem, még soha nem ettem ilyen finomat (akkoriban még elég távol állt tőlem a főzés) és megfogadtam, ha egyszer főzni fogok, ezt az ételt mindenképpen megcsinálom.
Azóta persze már rengetegszer elkészítettem, de eddig még sosem sikerült elrontani. Ezért bátran ajánlom mindenkinek, aki szereti az efféle szaftos, bőrös husikát és nem fél a kalóriáktól:-)
(én félek, de amikor ezt az ételt készítem, valahogy nem érdekel!:-)))

Hozzávalók:
1 kg csülök kicsontozva (ha jóban vagy a hentessel, kérd meg, hogy vágja fel nagyobb kockákra, mert otthon bizony a legprofibb konyhakéssel is megkínlódsz a felszeletelésnél)
3 fej vöröshagyma apróra vágva
2 gerezd fokhagyma apróra vágva
1 paradicsom kockára vágva
1 paprika kockára vágva
500 gramm gomba nagy darabokra vágva (én pl 4 felé vágom a közepes fejeket)
só, bors
majoranna
őrölt kömény
pirospaprika
1 kg krumpli

Egy lábosban kevés olajon üvegesre párolom a vöröshagymát, majd hozzáadom a fokhagymát és átkevergetem. Aztán hozzáöntöm a feldarabolt paradicsomot és paprikát és felöntöm kb fél deci vízzel, majd fedő alatt párolom kb negyed órát. Ha már megpuhult a paradicsom és a paprika is, belerakom a kockára vágott csülökdarabokat, feltekerem a lángot (hőfokot) maximumra és kicsit megkapatom, megpörkölöm a husifalatokat. Aztán visszaveszem a lángot közepesre, sózom, borsozom az ételt, hozzáteszek egy evőkanál majorannát, 1 kávéskanál őrölt köményt és 1-2 teáskanál pirospaprikát (a pirospaprika minőségétől függően. Anyósomék pirospaprikájából pl bőven elég 1 kanál, mert olyan gyönyörű színt ad az ételnek).
Hozzáadom a gombát is, majd az egészet felöntöm annyi vízzel, ami éppen elfedi és fedő alatt, kis lángon kb 1 órát főzöm (gyakorlatilag csülökpörköltet készítek), a lényeg, hogy a husi megpuhuljon.

Közben megpucolom a krumplit és nagy kockákra, vagy negyedekre vágom, majd beleöntöm a tűzálló tepsi aljába. Amikor kész a csülökpörkölt, ráöntöm a már tálban figyelő krumplikra és egy fakanállal jó alaposan összekeverem az egészet.
200 fokos sütőben még kb háromnegyed órát sütöm, de folyamatosan figyelem, nehogy megégjen a teteje.
Ha már nagyon pirulna, de a krumpli még belül nyers, akkor érdemes egy alufóliát tenni rá és így sütni, amíg a krumpli is teljesen megfő.

Káposztasalátával isteni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...